
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Op het moment van bestellen vind je op de productpagina terug hoe lang het maximaal duurt voor het ontvangen van je bestelling. Eenmaal verzonden ontvang je via email een track & trace code. Hiermee kan je je bestelling opvolgen. Geen mail ontvangen? Kijk dan zeker in je spam folder.
Levertijd 1 tot 3 werkdagen
Om de beste kwaliteit te leveren wordt levend materiaal pas geproduceerd na bestelling. Hierdoor kan het 1 tot 3 dagen duren vooraleer we je producten kunnen versturen.
Wij proberen echter steeds een dagverse voorraad van de meest gangbare nuttige insecten te voorzien. Hierdoor kunnen we je bestelling vaak sneller leveren dan aangegeven!
Bestel een voorraadproduct en ontvang je pakket morgen!
Verzending van maandag tot en met vrijdag. Voor 14 u bestelt, dezelfde dag verzonden zowel naar België als naar Nederland.
Bankoverboeking
Indien je met bankoverschrijving (overboeking) betaalt, duurt het meestal 1 tot 5 werkdagen vooraleer de betaling geregistreerd is. Hierdoor loopt je bestelling vertraging op. Wij raden daarom betalingen via bankoverschrijving/overboeking af.
Verzendings- en verwerkingskosten
Gratis verzending vanaf 50 Euro in Nederland en België.
Gekoelde verzending
Om de beste kwaliteit te leveren verzenden wij uw pakketje -indien nodig- gekoeld.
Wij evalueren dagelijks de weersvoorspelling. Afhankelijk daarvan en van het type product wordt er eventueel gekoeld verzonden. De hieraan verbonden meerkost nemen wij graag op ons om onze klanten de beste kwaliteit te leveren!
Ook zelf afhalen bij Biogroei is mogelijk
Online geplaatste bestellingen kunnen na afspraak worden afgehaald tijdens onze kantooruren.
Kies hiervoor bij het uitchecken van uw online bestelling voor 'Ophalen bij Biogroei BV'. Na de bestelling ontvangt u een mail 'Bestelling verzonden'. Dit betekend dat je pakketje klaar ligt om afgehaald te worden tussen 9:00u en 17:00u op ons adres "Tiensesteenweg 341 - V1, 3010 Leuven".

Neutrale omdoos
Verpakking
We besteden veel aandacht aan onze verpakking. Afhankelijk van het product en de verwachte buitentemperaturen wordt bekeken of jouw bestelling gekoeld moet verzonden worden. Het kan dus zijn dat u de ene keer wel een gekoeld pakketje toe krijgt en de andere keer niet. We beoordelen de buitentemperaturen dagelijks.
Gekoelde zendingen gebeuren middels een EPS doos met daarin een herbruikbaar koelelement. Het koelelement mag u houden en hergebruiken bij bv. een leuke picknick!
De EPS doos wordt steeds voorzien van een kartonnen neutrale omverpakking.
Uitzonderingen
Hommelkasten
Een standaard hommelkast kan worden verzonden. De mini-hives echter worden niet verzonden maar moeten afgehaald worden in ons magazijn: Tiensesteenweg 341 - V1, 3010 Leuven.
Is jouw bestelde product is niet voorradig/productieproblemen
We werken grotendeels met levende organismen. Hierdoor kunnen er heel soms onvoorziene omstandigheden plaatsvinden. Bij zulke uitzondering verwittigen wij u persoonlijk per mail of per telefoon. De bestelling wordt in samenspraak met u zo snel mogelijk verstuurd. Liever uw geld terug in deze situatie? Uiteraard ook geen probleem!
Extreme temperaturen
Zowel in de wintermaanden als zomermaanden kunnen nuttige insecten soms niet verzonden worden. Bij extreme buitentemperaturen overleven sommige soorten nuttige insecten langere verzendperiodes niet. Wenst u bij extreme buitentemperaturen alsnog levende materialen te ontvangen, kan dit enkel op uw eigen verantwoordelijkheid. Wij nemen persoonlijk contact me u op indien dit het geval mocht zijn. Wel kan je steeds nuttige insecten of nematoden komen afhalen na afspraak mits deze ze op voorhand online besteld en betaald zijn.
Laatste comment
Kan nergens vinden hoe ik extra kersen feromoon kan bestellen. Heb in het begin van het jaar een pakket gekocht en wil graag navullingen bestellen.
Door Raymond
Gepost op Jun 12, 2025 20:58
De feromonen kan je afzonderlijk vinden als je zoekt op kersenvlieg feromoon, zo kan je deze ook apart bestellen als de val nog goed is.
Door Inez van Rootsum
Gepost op Jun 13, 2025 13:56